V iskanju velikega voza

Akademija za likovno umetnost in oblikovanje (UL ALUO) in Mala galerija Banke Slovenije (MGBS) vabita na odprtje razstave del študentk in študentov Oddelka za kiparstvo UL ALUO z naslovom V iskanju velikega voza, ki bo v četrtek, 14. septembra 2023, ob 19.00, v MGBS, Slovenska cesta 35, Ljubljana.

Avtor_ice:
Lučka Centa, Maja Gregl, Isidora Todorić, Nina Tovornik, Tom Winkler

Razstava V iskanju velikega voza izhaja iz določene situacije naše sodobnosti in njene zahteve postavlja v središče svojega zanimanja. Sodobna umetnost nastaja pod imperativom aktualnosti, skrbne vpetosti v družbo in pretenzije njenega spreminjanja ali vsaj vpliva nanjo. Čeprav je ta hiperprodukcija poučevalne izjavljalnosti izredno negotova glede možnosti učinkovanja na svoje okolje, to prav nič ne zmanjšuje njene retorične vneme, prav nasprotno. Ravno to nesorazmerje med deklarativno ambicijo umetniških del sodobne umetnosti in njihovo »vsebino« postane izhodišče razmišljanja študentov kiparstva z UL ALUO.

Temu primerno dela na razstavi spregovorijo skozi estetiko zabaviščnega parka, bleščečega, kričečega zbirališča, kjer se v nasičenem spektaklu vrtimo v krogih. Ta ironična inscenacija nikakor ne implicira, da razstava prevzema omenjeni moralizirajoči ton, le izgovorjen »z drugega brega«. Nasprotno, dela se v prvi vrsti sprašujejo o sebi samih, o tem, kaj ostane, ko sodobni umetnosti odštejemo vzneseno retoriko in emancipatorne parole. V resnici začnejo govoriti bolj fizično, kot objekti, ki po eni strani izpričujejo neko izpraznjenost, po drugi pa se sprašujejo, ali v tej izpraznjeni lupini leži resnična vrednost in kaj ta dejansko je. Čeprav se zdi, da s tem nevarno drsimo k preživetemu diskurzu modernizma, razstavljena dela tega rizika ne skrivajo, temveč ga vgradijo v svoj modus operandi in s tem uporabijo sebi v prid.

To je primer z delom Reci ne modernizmu/plastični Isus/lipov bog Isidore Todorić, popkulturno ikono, reducirano na obris, ki se ne more znebiti teže svojega podstavka. Drugače deluje delo Nine Tovornik Bobo, pri katerem ironičen crash klasične glave in vrtečega se kolesa proizvede namenoma naiven, »učbeniški« postkonceptualni objekt ambiciozne citatnosti, kjer retorično ambicijo nadomesti zdrav odmerek humorja. Preizpraševanje statusa umetniškega objekta in možnosti preseganja njegove fetišistične vpetosti je v središču zanimanja Maje Gregl in Lučke Centa v interaktivnem delu S.U.M., medtem ko je ½ Airdancer Toma Winklerja, parodična izvedba popularnega reklamnega formata, na neki način metaforični povzetek razstave in njenih prizadevanj: »reven«, izpraznjen objekt, ki kot da bi se v nerodni »koreografiji« skušal osvoboditi svojih vpetosti.

Razstava bo na ogled do 4. oktobra 2023.

 


Mentor: prof. Alen Ožbolt
Produkcija: UL ALUO
Kurator MGBS: Vladimir Vidmar